۲۰ درصد تجهیزات فناوری فقط زمین را گرم می‌کنند

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، یافته‌های Uptime حاکیست بخش قابل توجهی از این تجهیزات ناکارآمد را دیتاسنترها و سرورها تشکیل می‌دهند که با این حساب خاموش کردنشان موجب صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد.

این سرورها از سوی کارشناسان فناوری به کنایه روح لقب گرفته‌اند. زیرا فقط انرژی مصرف می‌کنند و محیط اطراف خود را گرم می‌کنند.

یکی از موسساتی که با از کار انداختن سرورهای قدیمی و ناکارآمد خود توانسته صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای انجام دهد، Barclays است. این موسسه سال قبل 9124 سرور خود را حذف یا کنار گذاشت . سرورهای یاد شده در مجموع 2.5 مگاوات انرژی مصرف کرده و فضای قابل توجهی را نیز اشغال می‌کردند. در صورت عدم حذف این سرورهای قدیمی قبض برق این شرکت 4.5 میلیون دلار بیش از رقم فعلی می‌شد.

با حذف این سرورها Barclays توانسته 1.3 میلیون دلار دیگر که باید صرف نگهداری از سرورهای یاد شده و به روزرسانی آنها می‌شد را نیز ذخیره کند و 20 هزار پورت شبکه خود را هم آزاد کند.

سان لایف شرکت دیگری است که با بازنشسته کردن 441 سرور و جایگزینی تنها 54 سرور و استفاده از 75 سرور مجازی توانسته سالانه 115 کیلووات در مصرف انرژی صرفه جویی کند که این رقم برابر با صدهزار دلار است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, | 14:42 | نویسنده : C A R B O N |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ستاره مادرید