رمز موفقيت سامسونگ در چيست؟
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از بايت؛ هر شرکتي در روند رو به رشد خود يک سري عامل کليدي را به عنوان فاکتورهاي موفقيت خود مي‌شناسد؛ به آن فاکتورها توجه ويژه‌اي نشان داده و سعي مي‌کند که با ادامه دادن به مسيرهاي کم اشتباه خود، راه موفقيتش را به شکل خوبي طي کرده و ادامه دهد.
 
 

شرکت سامسونگ يکي از معدود شرکت‌هايي است که در عرض 5 سال اخير به يک‌باره رشد چشم‌گيري داشته است.

اين شرکت در شرايطي که در زمينه‌هاي مختلف فعاليت داشت به يک‌باره به بازار توليد تلفن‌هاي همراه هوشمند وارد شد و در اين کار به قدري به موفقيت رسيد که اکنون مي‌توان با اطمينان گفت يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان تلفن‌هاي هوشمند است؛ سامسونگي که تا چند سال پيش حرفي براي گفتن نداشت به يک‌باره به يک رقيب بسيار جدي براي اپل تبديل شده و اين راه را تا به امروز هم ادامه داده است. در حال حاضر دو شرکت اپل و سامسونگ بزرگ‌ترين رقباي ديجيتالي هستند و بعد از گذشت سال‌ها همچنان هم درگير مشکلاتي در رابطه با دعاوي و دادگاه‌هاي قضايي بين خود هستند.
شايد براي شما هم جالب باشد که بدانيد در دومين سري از دادگاه‌هاي مربوط به نقض حق امتيازها يا رعايت نکردن قانون کپي‌رايت بين اپل و سامسونگ، اسناد محرمانه‌اي فاش شد که هيچ‌گاه در مورد آن‌ها صحبتي نشده بود.
 

 

بر طبق همين اسناد مشخص شده است که مديران شرکت سامسونگ مرگ "استيو جابز" را بهترين فرصت خود در طول دوره کاري‌شان دانسته‌اند و همين فرصت باعث شده است تا سامسونگ بتواند حملات خود را عليه محصولات اپل شدت بخشيده و در عرض مدت زماني بسيار کوتاه موفقيت‌هاي چشم‌گيري در اين راستا به دست آورد. سامسونگ هميشه به اين مورد محکوم شده است که از حق امتيازهاي اپل به صورت غير قانوني استفاده کرده است اما اسنادي که منتشر شده نشان از اين دارد که شرکت سامسونگ سياست‌هاي خود را براي حضور در بازار جهاني تلفن همراه، از ساليان پيش مشخص کرده بود و در تمامي آن سال‌ها هدف اصلي‌اش رقابت با شرکت اپل در زمينه توليد تلفن‌هاي همراه هوشمند و ديگر محصولاتش بوده اما منتظر فرصت مناسبي بوده است.

جزو اسناد و مدارک منتشر شده جديد از آن دوران، مي‌توان به ايميل‌هايي اشاره کرد که تاريخ رد و بدل شدن آن‌ها به سال 2011 ميلادي بر مي‌گردد.اين ايميل‌ها بين برخي از مديران سامسونگ رد و بدل شده است و در متن ايميلي که توسط مدير فروش شرکت سامسونگ ارسال شده، آقاي "مايکل پنينگتون"، اعلام کرده که براي ورود سامسونگ به بازار تلفن‌هاي هوشمند در آمريکا بهترين فرصت پس از فوت جابز خواهد بود و مديران سامسونگ هم اعتقاد داشتند که با مرگ جابز موقعيت اپل در جهان متزلزل شده و بهتر است شرکت‌هاي رقيب از اين فرصت به بهترين شکل استفاده کنند.

به هر حال ظاهرا پيش‌بيني‌هاي مديران سامسونگ درست از آب درآمده است زيرا شرکت سامسونگ که يک شرکت کره‌اي است دقيقا پس از فوت استيو جابز بود که توانست خود را به عنوان بهترين و بزرگ‌ترين توليدکننده تلفن همراه هوشمند در جهان معرفي کند.

همه مي‌دانيم که اين عنوان يک لقب ثابت يا ماندگار نيست اما به هر حال شرکت سامسونگ از موقعيتي که نصيبش شده بود، بهترين نتيجه را گرفته و راه موفقيت خود را هموار کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:, | 19:51 | نویسنده : C A R B O N |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ستاره مادرید